Jak sprawnie i prawidłowo zorganizować loterię, która będzie wspierała Twoją sprzedaż?
Co to jest Loteria?
Loteria to gra losowa, której wynik zależy od przypadku. Uczestniczy się w niej nieodpłatnie poprzez nabycie towaru, usługi lub innego dowodu udziału w grze, a podmiot organizujący loterię oferuje wygrane pieniężne lub rzeczowe.
Czy warto organizować loterię?
Zdecydowanie tak. Jest jednym z najbardziej skutecznych mechanizmów promocji sprzedaży. Mamy w swoim portfolio loterie, których wzrosty sprzedaży były aż 3 cyfrowe! Jest pewnym
i skutecznym rozwiązaniem na wzrost sprzedaży pod warunkiem jej właściwego opracowania na podstawie 3 czynników sukcesu loterii Unique One. Loteria stanowi silny bodziec dla konsumenta, dzięki któremu decyduje on o wyborze tej konkretnej marki. Pod wpływem loterii konsumenci kupują nawet produkty, których zakupu w ogóle nie planowali a potem chętniej również sięgają po ten konkretnie produkt w przyszłości. Loterie dla konsumentów zawsze stanowią wartość dodaną i cieszą się ich ogromnym zainteresowaniem głównie dlatego, że można w nich wygrać atrakcyjne nagrody pieniężne lub rzeczowe, a na dodatek nie wymagają dużego zaangażowania. Najczęściej wystarczy dokonanie zakupu i jego zgłoszenie. Udział w nich jest dla konsumentów prosty, szybki i fair.
Czy mechanizm loterii służy tylko do zwiększania sprzedaży?
Nie. Mechanizm loterii można zastosować z sukcesem np. w kampanii społecznej i zmieniać oraz kształtować obywatelską postawę Polaków a więc wpływać na ich zachowania. Spektakularne efekty pokazała Narodowa Loteria Paragonowa, którą mieliśmy okazję organizować na zlecenie Ministerstwa Finansów. Była to największa loteria przeprowadzona w Polsce do tej pory. W loterii wzięło udział kilka milionów Polaków, oddając ponad 136 mln zgłoszeń. Również loteria Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań, którą przeprowadziliśmy dla Głównego Urzędu Statystycznego miała taki społeczny cel.