Jak wpłynąć na wzrost udziałów w rynku
i prześcignąć konkurencję?
Trade marketing to szeroko rozumiane działania marketingowe mające na celu wzrost sprzedaży, listing produktu, poprawę jego widoczności i ekspozycji, a także utrzymanie dobrych relacji w kanale dystrybucji między fabryką aż po ostateczne miejsce sprzedaży. Trade marketing noszący również nazwę marketingu B2B lub marketingu handlowego jest często niedocenianym działem marketingu w firmach. To dzięki tym działaniom możemy zbudować duży udział rynkowy i mieć wpływ na konkurencję. Rynek ma swoją pojemność, może wchłonąć określoną liczbę produktów danej kategorii. Dzięki Trade marketing możemy sprawić, aby to właśnie nasze produkty „rozepchnęły się” na rynku i były szerzej dostępne dla finalnego konsumenta.
Jakie działania trade marketingowe możemy zaproponować Twojej marce?
Product Launch Marketing (PLM) to strategia wprowadzenia na rynek/promowania twojego produktu w kanałach B2B
Poprawę ekspozycji produktu w miejscu sprzedaży za pomocą:
- systemów Shop-in-Shop,
- materiałów POS,
- stand’ów,
- ekspozytorów