Ministerstwo Finansów
Narodowa Loteria Paragonowa
Klient / marka: Ministerstwo Finansów
Nazwa akcji: Loteria Paragonowa
Rodzaj akcji: Promocja sprzedaży B2C
Cele kampanii
Budowanie nawyku brania i wydawania paragonów.
Podkreślenie korelacji między braniem paragonu, a wpływami do budżetu państwa.
Uświadomienie Polakom, że mają wpływ na kształtowanie uczciwego obrotu gospodarczego
biorąc paragon wspierają uczciwych przedsiębiorców i równą konkurencję między nimi.
Grupa docelowa
- Kobiety i mężczyźni 18+.
- Komunikacyjnie: 18-59.
- Wykształcenie bez ograniczeń.
- Dochody bez znaczenia.
Realizacja kampanii
Mechanizm i strategia
Akcja została zorganizowana w formie loterii. Co kwartał była promowana branża gospodarki, w której występuje wysoki potencjał szarej strefy oraz stosunkowo niedawno wprowadzono obowiązek posiadania kas fiskalnych i Polacy nie mieli jeszcze wyrobionego nawyku odbierania lub proszenia o paragon fiskalny. Zakupy w tej branży dawały możliwość uczestnikom wzięcia udziału w dodatkowym losowaniu. W okresie akcji promowaliśmy: fryzjerstwo i zabiegi kosmetyczne, prywatną opiekę lekarską i dentystyczną, konserwację i naprawy samochodów, restauracje i inne placówki gastronomiczne. Aby wziąć udział w akcji należało:
-
1
Dokonać zakupu dowolnego towaru lub usługi za min. 10 zł.
-
2
Odebrać paragon fiskalny.
-
3
Zgłosić się do loterii na www.loteriaparagonowa.gov.pl.
Komunikacja
W kampanii uwzględnione były następujące nośniki:
-
Spot TV
-
Prasa handlowa
-
POSM
-
Strona WWW
-
Kampania YT + VOD
-
Spot Radio
-
SoMe (FB, IG)
Akcja była bardzo szeroko komunikowana zarówno w offline jak i on-line. Stacjonarnie: urzędy skarbowe, sieci handlowe, event Lato z Radiem
Materiały prezentujące kreację
Efekty naszych działań
- 5 000 000 Unikatowych Użytkowników na stronie internetowej promocji
- 13 200 000 zasięgu kampanii TV
- Od 15 do 38% wzrostu liczby kas fiskalnych w promowanych branżach
- 1 miejsce w wyszukiwarce Google w kategorii „tematy, o których się mówiło”
- 5 000 000 Unikatowych Użytkowników na stronie internetowej promocji
- 136 000 000zgłoszeń do loterii