Lion
Upoluj kasę
Klient / marka: Nestle Polska / Lion
Nazwa akcji: Upoluj kasę
Rodzaj akcji: Promocja sprzedaży B2C
Cele kampanii
Pobudzenie marki do wzrostu przy sell-in w pierwszej połowie 2020 na poziomie 0%.
Wzrost rotacji produktów w okresie trwania promocji
Aktywowanie konsumentów do zakupu batonów
Grupa docelowa
- Core – Digital natives (18-25 lat), których naturalnym środowiskiem jest on-line, mobile.
- Uzupełnienie – Millenialsi/Gen X (25-45 lat) – grupa stanowiąca duży potencjał dla marki.
Realizacja kampanii
Mechanizm i strategia
W strategii działania postawiliśmy na maksymalną prostotę mechanizmu oraz atrakcyjność nagród. Punktem wyjścia była obecne tempo życia – chęć do uzyskania odpowiedzi „tu i teraz”, a także pragmatyzm związany z formą oferowanych nagród. Na tej podstawie powstała loteria z nagrodami natychmiastowymi.
Mechanizm został oparty na 3 prostych krokach:
-
1
Kupić baton LION w opakowaniu
z komunikacją promocyjną. -
2
Znaleźć wewnątrz kod promocyjny
-
3
Zgłosić kod promocyjny znajdujący się wewnątrz opakowania na Lion.pl.
Komunikacja
Komunikacja akcji obejmowała:
-
POSM
-
Social Media
-
Strona WWW
-
Opakowanie
Stworzony został landing page loterii, a cała akcja była wspierana kampanią banerową oraz w Social Mediach marki Lion.
Całość została rozszerzona o citylight’y oraz kampanię radiową.
Materiały prezentujące kreację
Efekty naszych działań
- 369 321 zgłoszeń do akcji
- 12% wzrostu sell-in w zestawieniu Y to Y
- 21% wzrostu rotacji
- 7%do 48% wzrosty consideration w brand funnel
- 2%do 44% wzrosty trial w brand funnel
- 369 321 zgłoszeń do akcji
- 21% wzrostu rotacji