Canon
Wielkie starcie influencerów
Klient / marka: Canon
Nazwa akcji: Wielkie starcie influencerów
Rodzaj akcji: Kampania wizerunkowa / konkurs / testowanie
Cele kampanii
Wzrost sell-out’u w sklepach stacjonarnych i e-commerce,
Szeroka obecność informacji o systemie EOS R w postaci artykułów, wzmianek w internecie.
Grupa docelowa
Pasjonaci fotografii, osoby zajmujące się tym zarówno zawodowo jak i hobbistycznie. Konsument świadomy, stawiający na pierwszym miejscu jakość i możliwości sprzętowe ponad cenę (dysponujący większym portfelem).
Realizacja kampanii
Mechanizm i strategia
Strategia oparta na działaniach wizerunkowych/świadomościowych przy współpracy z influencerami oraz możliwością testowania aparatów i obiektywów przez konsumentów, przy wsparciu partnerów firmy Canon. Kampania trwała łącznie 3 miesiące i w tym czasie odbywały się: challenge influencerów, konkurs dla konsumentów oraz bezpłatne testy systemu EOS R.
Głównym założeniem było zbudowanie formy „bitwy” (challenge’y) na umiejętności pomiędzy dwoma zaangażowanymi do akcji influencerami – Magdą Mizerą oraz Fotobłyskiem. Całość realizowana była na ich kanałach, począwszy od unboxing sprzętu, poprzez konkretne zadania fotograficzne z wykorzystaniem promowanego systemu, na podsumowaniu działań kończąc.
-
1
Obserwuj zmagania influencerów, realizowanych przy pomocy wyjątkowego sprzętu Canon EOS R
-
2
Komentuj, oceniaj,
wybieraj najlepsze projekty -
3
Dla najbardziej aktywnych followersów przewidziane były nagrody w postaci wspólnych warsztatów fotograficznych z wybranym influencerem oraz systemem EOS R.
Komunikacja
Akcja była komunikowana:
-
Social Media
-
Strona WWW
Przygotowana została szeroka kampania Digital, obejmująca:
- informacje na social mediach influencerów
- kampanię display, targetowaną po intencjach zakupowych oraz behawioralnie
Uzupełnienie stanowiła kampania na Facebook’u i Instagramie wraz z remarketingiem na bazie zainteresowań.
Materiały prezentujące kreację
Efekty naszych działań
- 227% wzrostu sprzedaży body aparatu systemu EOS R
- 314% wzrostu sprzedaży obiektywów systemu EOS R
- 16 publikacji o systemie EOS R na największych serwisach fotograficznych
- 33 publikacje influencerów
- 11 mln. wyświetleń z kampanii digital
-
40tyś
aktywności pod
materiałami
influencerów -
67tyś
wyświetleń
materiałów
influencerów
- 11,000,000 Wyświetleń kampanii digital
- 314% Wzrost sprzedaży
Wielki test systemu EOS-R
II etap kampanii.
Kontynuacją akcji w 2020 roku była możliwość bezpłatnego przetestowania systemu EOS R (aparaty i obiektywy) przez każdego z konsumentów, którzy zgłosili się do akcji Wielkiego Testu Systemu Canon EOS R. Uczestnicy sami wybierali body i obiektyw z 4 dostępnych konfiguracji.
Ponadto każdy, kto testował sprzęt miał możliwość udziału w konkursie fotograficznym – zadaniem było zrobienie zdjęcia aparatem Canon EOS R, w jednej z 3 tematyk podkreślających najważniejsze cechy systemu: zdjęcia w słabym świetle, szybkość autofokusa oraz śledzenie oka.