Canon

Wielkie starcie influencerów

Klient / marka: Canon

Nazwa akcji: Wielkie starcie influencerów

Rodzaj akcji: Kampania wizerunkowa / konkurs / testowanie

<br />
<b>Warning</b>:  Undefined variable $icon__alt in <b>/home/linearecta/ftp/wwwuniqueonenowe2023/wp-content/themes/uniqueone/templates/elastics.php</b> on line <b>841</b><br />

Cele kampanii

Wzrost sell-out’u w sklepach stacjonarnych i e-commerce,

Szeroka obecność informacji o systemie EOS R w postaci artykułów, wzmianek w internecie.

Grupa docelowa

Pasjonaci fotografii, osoby zajmujące się tym zarówno zawodowo jak i hobbistycznie. Konsument świadomy, stawiający na pierwszym miejscu jakość i możliwości sprzętowe ponad cenę (dysponujący większym portfelem).

Realizacja kampanii

Mechanizm i strategia

Strategia oparta na działaniach wizerunkowych/świadomościowych przy współpracy z influencerami oraz możliwością testowania aparatów i obiektywów przez konsumentów, przy wsparciu partnerów firmy Canon. Kampania trwała łącznie 3 miesiące i w tym czasie odbywały się: challenge influencerów, konkurs dla konsumentów oraz bezpłatne testy systemu EOS R.

Głównym założeniem było zbudowanie formy „bitwy” (challenge’y) na umiejętności pomiędzy dwoma zaangażowanymi do akcji influencerami – Magdą Mizerą oraz Fotobłyskiem. Całość realizowana była na ich kanałach, począwszy od unboxing sprzętu, poprzez konkretne zadania fotograficzne z wykorzystaniem promowanego systemu, na podsumowaniu działań kończąc.

  • 1

    Obserwuj zmagania influencerów, realizowanych przy pomocy wyjątkowego sprzętu Canon EOS R

  • 2

    Komentuj, oceniaj,
    wybieraj najlepsze projekty

  • 3

    Dla najbardziej aktywnych followersów przewidziane były nagrody w postaci wspólnych warsztatów fotograficznych z wybranym influencerem oraz systemem EOS R.

Komunikacja

Akcja była komunikowana:

  • Social Media

  • Strona WWW

Przygotowana została szeroka kampania Digital, obejmująca:

  • informacje na social mediach influencerów
  • kampanię display, targetowaną po intencjach zakupowych oraz behawioralnie

Uzupełnienie stanowiła kampania na Facebook’u i Instagramie wraz z remarketingiem na bazie zainteresowań.

Materiały prezentujące kreację

Efekty naszych działań

  • 227% wzrostu sprzedaży body aparatu systemu EOS R
  • 314% wzrostu sprzedaży obiektywów systemu EOS R
  • 16 publikacji o systemie EOS R na największych serwisach fotograficznych
  • 33 publikacje influencerów
  • 11 mln. wyświetleń z kampanii digital
  • 40tyś

    aktywności pod
    materiałami
    influencerów

  • 67tyś

    wyświetleń
    materiałów
    influencerów

  • 11,000,000 Wyświetleń kampanii digital
  • 314% Wzrost sprzedaży

Wielki test systemu EOS-R

II etap kampanii.

Kontynuacją akcji w 2020 roku była możliwość bezpłatnego przetestowania systemu EOS R (aparaty i obiektywy) przez każdego z konsumentów, którzy zgłosili się do akcji Wielkiego Testu Systemu Canon EOS R.  Uczestnicy sami wybierali body i obiektyw z 4 dostępnych konfiguracji.

Ponadto każdy, kto testował sprzęt miał możliwość udziału w konkursie fotograficznym – zadaniem było zrobienie zdjęcia aparatem Canon EOS R, w jednej z 3 tematyk podkreślających najważniejsze cechy systemu: zdjęcia w słabym świetle, szybkość autofokusa oraz śledzenie oka.